torsdag 21 april 2011

Inte konstigt att jag känner mig yr och svimfärdig. Var på vårdcentralen idag och mätte mitt blodtryck. Sköterskan förklarade att man ska göra det 3 ggr med en månad emellan varje gång och sedan får man träffa läkare.
Jag fick ligga på en brits och vila 5 min sedan kom sköterskan och mätte. Jag märkte hur hon skruvade på sig och flyttade stetoskopet. Hon mätte pulsen ist och övergick sedan för en mätning till av trycket. Sedan säger hon..._ Jaaa trycket är ju lågt. 90/60.. Shit tänkte jag det är ju skit lågt. Läkaren hade reagerat på trycket jag hade i somras och det var 100/70.

Jag ska tänka på min kost. motionera mer inte röka lr dricka alkohol. Jag förklarade att jag rör mig så mycket jag hinner och orkar. jag tänker på maten röker inte och dricker sällan. Vad kan jag göra mer?

Hon bokade in mig på en telefontid med min läkare.. inte snack om några mer måtningar.. Det här var inte bra. Fast förklarar mycket. Så nu vet jag faktiskt inte vad som händer. Får avvakta läkarsamtalet 5 maj. Är så trött på att vara yr och snurrig hela tiden..

Ni ska jag sova imorogn blir det löprunda med Lina. Idag anmälde vi oss till Vårruset så nu jävlar måste det tränas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar