torsdag 15 december 2011

Ångest

Har funderat mycket de sista dagarna på Ludwig och hans träning. Känns alltid som att vi gör för lite för honom. Känns som vi borde träna mycket mer. Hans uttal är katastrofalt men jag vet inte hur jag sa göra. Hittar ingen ljudträning som fångar hans intresse.
Läser på andra bloggar om hur påhittiga dom är med träning och hos mig är det bara blank.

Får ingen inspiration, ingen ork, inga ideer. Så istället får jag ha ångest och dåligt samvete för att Ludwig inte får den träning han behöver.
Kommer han någonsin kunna prata?? Inte med en omotiverad mamma iaf. Usch vad samvetet gnager på mig...

Får försöka sova bort min ångest.. Träna bort den kan jag inte just nu.. förkyld som attan...


2 kommentarer:

  1. KLart han kommer kunna prata...Du är världens bästa mamma !!! Å stark!!! Glöm inte det...

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu har du fått en ny bloggläsare :) Älskar att läsa bloggar.

    Jag tror absolut inte du gör för lite för Ludwig o alla barn lär sig i olika takt. Han kanske inte är redo för tal helt enkelt.

    Ser roligt ut med teckenspråk. Jag hade en kompis som var döv när jag var liten så jag kunde mycket teckenspråk när jag var yngre. kan säga att godis var mitt favorittecken ;)

    Kram

    SvaraRadera